Dedinka Rimavská Baňa bola počas stredoveku významnou obcou Rimavského panstva. Vďaka tomu sa tu do dnešných dní zachovali historicky nesmierne cenné pamätihodnosti. Jedn...
Čiernohronská železnica (ČHŽ) je úzkokoľajná lesná železnica s rozchodom 760 mm. Jej výstavba začala v roku 1908 a o rok neskôr 1909 začala na trati pravidelná premávka....
Ozubnicová železničná trať Tisovec - Zbojská - Pohronská Polhora vznikla v roku 1896, najmä pre potreby rozvíjajúceho sa hutníckeho priemyslu.
Zubačka od počiatku slúži...
V horskom prostredí obce Osrblie stojí vysoká pec pochádzajúca z obdobia Uhorska. Ide o významnú technickú pamiatku, z ktorej sa však zachovali už len zvyšky. Vysoká pec ...
Obec Vígľaš leží v údolí rieky Slatiny vo Zvolenskej kotline 14 km na východ od Zvolena. Na ľavom brehu Slatiny priamo nad cestou sa dvíhajú zrúcaniny Vígľašského zámku. ...
Obec Sirk sa bola v minulosti významnou lokalitou dolovania železnej rudy. Aj preto tu bola postavená vysoká pec a hámor. Pec na železo bola v prevádzke v rokoch 1871 - 1...
Dominantou obce Čerín je rannogotický kostol Sv. Martina zo začiatku 14. storočia. Je to jedna z najvzácnejších pamiatok na okolí Banskej Bystrice. Kostolík je zasadený d...
Historickým klenotom malebnej obce Poniky je stredoveký kostolík sv. Františka z Assisi. Kostolík sa týči na kopci nad obcou v ohradenom areáli. Postavený bol v priebehu ...
Výnimočnou historickou pamätihodnosťou v Modrom Kameni je neskorobaroková kalvária. Nachádza sa priamo nad mestom na území prírodnej rezervácie Modrokamenská lesostep. Pr...
Kúsok od obce Magnezitovce sa nachádza veľkolepá technická pamiatka - Koprášsky tunel a viadukt. Koprášsky tunel bol postavený v roku 1941. Tunel mal byť, rovnako ako jeh...
Najvýznamnejšou sakrálnou stavbou v Banskej Bystrici je Katedrála sv. Františka Xaverského, ktoré je zároveň aj farským kostolom. V minulosti na mieste katedrály stál Obe...
Najväčšou dominantou celého mestského hradného areálu a najstaršou stavbou v Banskej Bystrici je Kostol nanebovzatia Panny Márie, nazývaný aj nemecký. Kostol bol postaven...
S výstavbou alternatívnej trate do Slavošoviec sa začalo v roku 1941. Dôvodom bolo pričlenenie južných slovenských území k Maďarsku po Viedenskej arbitráži, čím papierne ...