Naše slovenské veľhory – Vysoké Tatry, každoročne navštívia státisíce turistov. Lákadlom sú hlavne výborné turistické možnosti, lyžovanie, ale aj množstvo miestnych atrak...
Žiarska dolina v Západných Tatrách je jedna z najnavštevovanejších dolín na Liptove. Dajú sa tu obdivovať a objavovať nielen výtvory prírody, ale i ľudských rúk. Príklado...
Charakteristickým znakom obce Telgárt nie je len očarujúca vysokohorská príroda, ale aj unikátny objekt zvaný Chmarošský viadukt. Ide o kamenný železničný most, ktorý sa ...
Kláštorisko je turistické stredisko v Slovenskom raji . Nachádzajú sa tu ruiny kartuziánskeho kláštora z 13. storočia.
Strategickú pozíciu tohto priestoru si všimli a v...
Ruiny Holumnického hradu sa nachádzajú na vyvýšenine za obcou Holumnica. Hrad bol pravdepodobne vybudovaný niekedy na prelome 15. a 16. storočia. O tomto hrade sa nezmieň...
V Kvačianskej doline, na mieste zvanom Oblazy, sa nachádzajú dva vodné mlyny.
Horný mlyn -- gejdošovský, bol postavený v prvej polovici 19. storočia obcou Sviňarky (dneš...
Tretí najvyššie položený hrad na Slovensku je situovaný na brale Cigánka na okraji panenskej prírody Muránskej planiny.
Dnes už zrúcanina hradu Muráň, bola kedysi majest...
Dych berúce Levočské vrchy ukrývajú vo svojích hlbinách Pamätník SNP, ktorý tu stojí na počesť padlých hrdinov Slovenského národného povstania. Pamätník bol postavený v r...
Františkova huta (lokálne len Hámor) je technická pamiatka, ruina továrenskej haly železiarne (železnej huty) z roku 1836. Nachádza sa na Orave, na okraji obce Podbiel, c...
Liptovský hrad bol najvyššie položeným hradom na Slovensku. Vypína sa na vrchu Sestrč nad obcami Kalameny a Bukovina.
Svojou polohou plnil obrannú funkciu. Dal ho posta...
Malá dedinka Hnilčík, učupená v náručí krásnej prírody Hnileckej doliny, patrila kedysi ako jedna z mnohých na Slovensku, medzi banícke obce regiónu južného Spiša.
V sú...
Ozubnicová železničná trať Tisovec - Zbojská - Pohronská Polhora vznikla v roku 1896, najmä pre potreby rozvíjajúceho sa hutníckeho priemyslu.
Zubačka od počiatku slúži...
S výstavbou alternatívnej trate do Slavošoviec sa začalo v roku 1941. Dôvodom bolo pričlenenie južných slovenských území k Maďarsku po Viedenskej arbitráži, čím papierne ...