Historická lesná úvraťová železnica tvorí súčasť Múzea kysuckej dediny v Novej Bystrici - Vychylovke. Je zachovanou a funkčne obnovenou časťou bývalej Kysucko-oravskej le...
Tradičné slovenské hrady stoja na skalnatých bralách či neprístupných vrchoch. Budatínsky hrad je ale svetlou výnimkou, pretože stojí na sútoku riek Váh a Kysuca, obkoles...
Historická lesná železnica je časťou bývalej kysucko-oravskej lesnej železnice z počiatku 20. storočia. Jazda krásnou oravskou prírodou v tejto technickej pamiatke je záž...
Ak zavítate do končín strečnianskej tiesňavy, či do malebnej obci Strečno, nezabudnite sa zastaviť aj na vysokom vápencovom brale. Práve tam už od dávnych dôb stojí veľko...
Zaujímavým technickým dielom pod masívom Sokola je Starý kraľoviansky tunel, ktorý bol postavený v roku 1871 na Košicko - bohumínskej železnici v úseku Žilina - Poprad . ...
Jednou z najvýznamnejších renesančných pamiatok nielen v rámci Slovenska, ale i v rámci celej strednej Európy je Sobášny palác, ktorý je súčasťou zámockého areálu v Bytči...
Oravský hrad je jeden z najznámejších a najkrajších hradov na Slovensku. Táto výrazná dominanta oravského regiónu bola dejiskom významných historických udalostí a dnes je...
Františkova huta (lokálne len Hámor) je technická pamiatka, ruina továrenskej haly železiarne (železnej huty) z roku 1836. Nachádza sa na Orave, na okraji obce Podbiel, c...